Friday, June 10, 2011

Feveret Dessert

Entri nih aku nk cerita pasal feveret desert aku. Semua orang memiliki makanan kegemaran masing2 kan. Bg aku plak, desert yg plg besh selain dr kek adalah Puding Caramel. Aku kan jenis yg minat masak, jd aku telah cari idea macam mana nk buat puding nih. Kalau beli kt kedai mahal kot, xpuas aku mkn. Biasenye aku kerap beli bile time bulan puasa. Tiap kali beli mesti 2 atau 3. Then aku simpan lam peti ais biar die sejuk. Malam baru aku makan. Besh wooooo!!!Tp xkan nk tggu bulan puasa baru aku nk beli lg. Bukannya xder kt kedai, tp aku malas nk g cari. Lau jumpe pon belum tentu sedap. So lau nk makan  aku kene la wat sendirik kn. Boley aku makan bnyk2. Dan akhirnya aku berjaya gak buat puding caramel tuh. Senang sgt rupa-rupanya nk buat Puding caramel. Hanya memerlukan  4 bahan jer. Disini aku nk ucapkn terima kasih kpd kwn aku Enon lalalaa atas resipi yg die bg lam blognyer (enon89.blogspot.com). Sape2 yg suka gak puding nih harus cuba buat sendirik baru puas hati dpt mkn kueh kegemaran buatan snedirik. Resipi anda boley dptkan kt blog Enon yer. Klik jer link yg ak bg td. Pas nih aku nk try buat dessert len plak. Pas buat aritu aku ader snap picture Puding tuh.



No comments:

Post a Comment