Wednesday, April 27, 2011

pEnAnTiAn

Penantian itu satu penyeksaan,
Penantian itu juga harapan,
Harapan terhadap suatu keinginan,
Keinginan yang diciptakan...

Aku hanya mampu menanti...
Menanti sesuatu yang belum pasti...
Kerana itu adalah impian hati...
Hati yang telah lama sepi...

Kini  saatnya tiba,
Akan ku buka lembaran langitnya,
halaman terlipat akan ku baca,
membuka semua yang tersirat didada......

Selaksa rindu,
aku mrindukanmu,
ku mencarimu,
dalam heningnya malam,
dalam pekatnya fikiran.....

aku menunggunmu,
diantara berjuta kebimbangan,
diantara selusin pembohongan,
mengapa tak jua kau datang......

namun ku tahu kau telah jauh berlalu,
aku mencari bayanganmu,
ketika malam tak lagi menampakkan wajahmu,
aku memanggil namamu,
diantara gelapnya hutan tak berlampu,
dimanakah dirimu,
dimana kau sembunyikan wajahmu,
aku rindu.....

rindu dan penantian menjadi satu,
membuatkan aku terus menungggu,
menunggu sampai bila pun ku tak tahu,
yang pasti aku akan terus tunggu,
biar takdir yang menyusun waktuku.........


No comments:

Post a Comment